عوامل رنگ آمیزی مواد غذایی طبیعی و عوامل رنگ آمیزی مواد غذایی مصنوعی

عوامل رنگ آمیزی مواد غذایی چیست

رنگ ، عطر ، طعم و شکل چهار عنصر اصلی هستند که کیفیت غذا را تشکیل می دهند. رنگ مواد غذایی نه تنها می تواند اشتهای انسانی را تقویت کند ، ترشح آب گوارشی را افزایش دهد و به هضم و جذب کمک کند ، بلکه یک عامل مهم نیز بر تمایل مصرف کنندگان برای خرید است. به منظور بهبود رنگ مواد غذایی ، عوامل رنگ مواد غذایی به عنوان مواد افزودنی مواد غذایی در فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

ماده رنگ مواد غذایی به موادی اشاره دارد که می تواند رنگ مواد بسته بندی مواد غذایی را تغییر داده یا تغییر دهد. این ماده به طور عمده شامل دو نوع رنگ و رنگدانه است ، و همچنین شامل رنگ های خاصی است که به نظر نمی رسد رنگ ، اما می تواند رنگ بسته بندی مواد غذایی مانند درخشان کننده های نوری و مواد سفید کننده فلورسنت را افزایش دهد. ماده غذایی مواد غذایی یک افزودنی با هدف اصلی دادن مواد غذایی برای تهیه غذاها از رنگ دلپذیر است که برای افزایش ترجیحات غذا و تحریک اشتها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته این منبع ، می توان آن را به عوامل رنگ مواد غذایی مصنوعی و عوامل رنگ طبیعی مواد غذایی تقسیم کرد.

عوامل رنگ مواد غذایی مصنوعی

عوامل رنگ مواد غذایی مصنوعی عمدتاً به رنگدانه های ارگانیک ساخته شده توسط سنتز شیمیایی مصنوعی اشاره دارند. عوامل رنگ مصنوعی معمولاً مورد استفاده شامل قرمز فلفل قرمز ، قرمز چغندر ، روژ قرمز ، سورگوم قرمز ، سدیم مس کلروفیل ، زرد زنجبیل ، باغ زرد ، کاروتن ، جلبک آبی ، رنگدانه کاکائو ، رنگدانه کارامل و غیره است. با توجه به این ساختار ، عوامل رنگ مواد غذایی مصنوعی را می توان به عنوان نیتروژن عروسکی ، اکسیژن و دیکسیل طبقه بندی کرد.

عوامل رنگ مواد غذایی طبیعی

عوامل رنگ طبیعی مواد غذایی به راحتی تحت تأثیر یون های فلزی ، کیفیت آب ، pH ، اکسیداسیون ، نور و دما قرار می گیرند. به طور کلی پراکندگی دشوار است. حلالیت فاز بین رنگها و عوامل رنگ ضعیف است و قیمت آن بیشتر است. عوامل رنگ مواد غذایی طبیعی را می توان به پیرولاکا ، پلی آمین ، کتون ها ، اهرام و پلی فنول ها تقسیم کرد.

عوامل رنگ آمیزی مواد غذایی طبیعی خوراکی عمدتاً به رنگدانه های استخراج شده از بافت های متحرک و گیاهی ، بیشتر رنگدانه های گیاهی از جمله رنگدانه های میکروبی ، رنگدانه های حیوانات و رنگدانه های معدنی اشاره دارند. رنگدانه طبیعی خوراکی از اشیاء طبیعی ناشی می شود و بیشتر آنها منابع خوراکی هستند. عوامل رنگ مواد غذایی طبیعی ارگانیک با استفاده از روشهای خاص پردازش به دست می آیند. آنها عمدتاً از بافتهای گیاهی استخراج می شوند ، از جمله برخی از رنگدانه های حیوانات و میکروارگانیسم ها ، اما محتوای رنگدانه و ثبات آنها به طور کلی به اندازه محصولات مصنوعی مصنوعی مناسب نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد