بررسی اجمالی بازار آفت کش ها

طبق گزارش اخیر MarketsandMarkets، ارزش بازار جهانی آفت کش های کمکی در سال 2022 به 3.7 میلیارد دلار خواهد رسید و تا سال 2027 به 4.7 میلیارد دلار افزایش می یابد، با CAGR 5.2٪ در دوره پیش بینی شده. محرک های اصلی گسترش این بازار در سطح جهانی راه حل های کمکی برای کشاورزی هستند.


آفت کش های کمکی نفوذ مواد شیمیایی فعال موجود در آفت کش ها را به برگ های گیاه افزایش می دهند و کارایی آنها را افزایش می دهند. این امر به نوبه خود تعداد مواد فعال مورد نیاز برای ساخت آفت کش ها را کاهش می دهد که قیمت آفت کش ها را کاهش می دهد. ادجوانت های آفت کش باید برای استفاده ایمن باشند و اثرات زیست محیطی حشره کش های پاشیده شده برگی را کاهش دهند زیرا تحت نظارت نظارتی قرار دارند. اینها عناصر اصلی تاثیرگذار بر بازار هستند.


استفاده از آفت کش ها به طور مستقیم بر مصرف مواد کمکی آفت کش برای انواع مختلف گیاهان تأثیر می گذارد. متغیرهای متعددی از جمله نوع حشره آلوده به محصول، چرخه کشت، تعداد کاربرد سموم دفع آفات در مرحله رشد و آب و هوا بر میزان مصرف آفت کش تأثیر می گذارد. به دلیل ارزش صنعتی بالا، محصولات ردیفی مانند ذرت، سویا، گندم، برنج، پنبه و کلزا اکثر کاربردهای کمکی آفت کش را دریافت می کنند. با توجه به آسیب هایی که استفاده از آفت کش ها به محصولات زراعی وارد می کند، استفاده از آفت کش ها در میوه ها و سبزیجات محدود شده است.


نتیجه

بر اساس مرحله پذیرش، محصولات در فرمولاسیون 51.6 درصد از سهم بازار مواد کمکی آفت کش ها را در سال 2021 به خود اختصاص دادند. پیش بینی می شود که از سال 2022 تا 2027 با CAGR 4.9 درصد افزایش یابد. عناصر کلیدی که پذیرش کشاورزان از آفت کش های کمکی در فرمولاسیون را افزایش می دهد، سهولت استفاده و سرمایه گذاری کمتر در این محصولات است.

تنظیم کننده های رشد حشرات چیست؟

تنظیم‌کننده‌های رشد حشرات (IGRs) دسته‌ای از حشره‌کش‌های خاص هستند که هنگام استفاده مستقیماً حشرات را از بین نمی‌برند، اما مانع رشد طبیعی حشرات در طول دوره رشد فردی حشرات می‌شوند و توانایی زندگی و مرگ حشرات را کاهش می‌دهند. و سپس باعث انقراض جمعیت می شود.


آنها آفت کش هایی شبیه به هورمون هستند که حشرات در حال رشد را هدف قرار می دهند. آنها در تولید مثل و رشد حشرات اختلال ایجاد می کنند. کک ها، سوسک ها، پشه ها و سایر حشرات همگی با IGR قابل کنترل هستند. اگرچه آنها به ندرت باعث مرگ حشرات بالغ می شوند، اما می توانند پوست اندازی، تولید مثل و جوجه ریزی تخم را متوقف کنند. بسیاری از محصولات IGR حاوی حشره کش های اضافی هستند که علاوه بر IGR، حشرات بالغ را از بین می برند. IGR ها معمولاً خطر کمی برای افراد ایجاد می کنند.


به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر گونه آفت کش، از جمله IGR، تمام دستورالعمل های برچسب را بخوانید، درک کنید و به آنها پایبند باشید.

با شناسایی حشره خود شروع کنید. برای برخی از حشرات، برخی از IGR ها ممکن است بهتر از سایرین عمل کنند.

IGR ها حشرات بالغ را نمی کشند و افزایش دوز محصول اثربخشی آن را افزایش نمی دهد. همیشه دستورالعمل های مخلوط کردن برچسب را رعایت کنید.

تکنیک های مختلف کنترل را با هم ترکیب کنید. مشکلات حشرات از طریق پیشگیری، بهداشت، و حذف در مدیریت تلفیقی آفات کاهش می یابد.

IGR ها می توانند بر حشرات مفیدی مانند زنبورها نیز تأثیر بگذارند. برای کاهش خطر برای سایر حشرات، روی مناطق مشکل دار خاص تمرکز کنید.