هر آنچه را که باید در مورد عوامل طعم دهنده بدانید

بزرگترین دسته از مواد افزودنی مواد غذایی عوامل طعم دهنده است. لبنیات ، میوه ، مهره ، غذاهای دریایی ، مخلوط ادویه ، سبزیجات و مواد طعم دهنده شراب فقط چند مورد از غذاها و نوشیدنی هایی هستند که از آن استفاده می شود. آنها ممکن است باعث تقویت ، تقویت یا تغییر عطر و طعم و رایحه ظرف شوند.


مواد طعم دهنده را می توان از روغنهای اساسی مانند بادام و لیمو ، وانیل ، میوه تازه با بیان یا استخراج ، زنجبیل با استخراج ، مخلوط روغنهای اساسی و ترکیبات آلی مصنوعی یا کاملاً از مواد شیمیایی مصنوعی با استفاده از الکل ، گلیسرول یا پروپیلن گلیکول تهیه کرد. حلال این واقعیت که عوامل طعم دهنده طبیعی یا مصنوعی دو سوم مواد افزودنی مواد غذایی شاغل را تشکیل می دهند ، نشانه اهمیت این طعم است.


مواد با طعم طبیعی از گیاهان ، حیوانات ، گیاهان ، ادویه جات ترشی جات ، تخمیر میکروبی یا گیاهان گرفته می شوند. گیاهان ، ادویه جات ترشی جات ، شیرینی ، روغنهای اساسی و اولئورسین نیز گنجانده شده است.


از نظر شیمیایی ، طعم دهنده های مصنوعی با طعم دهنده های طبیعی قابل مقایسه هستند و در دسترس بودن و قوام بیشتری در کاربرد دارند. اگرچه ممکن است نسبت به پسر عموی طبیعی خود مقرون به صرفه تر و در دسترس تر باشند ، اما ممکن است در شبیه سازی طعم طبیعی کوتاه بیایند.


عوامل طعم دهنده ترکیبی از مواد شیمیایی بو هستند که می توانند از غذاهای طبیعی خارج شوند یا در آزمایشگاه ایجاد شوند. یک ماده طعم دهنده ممکن است طعم و بو نداشته باشد.


هدف از عوامل طعم دهنده این است که: تقویت طعم و یا بوی یک غذا در حال حاضر. درک همه خصوصیات طعم به عنوان یک کل را افزایش دهید. یا درک یک عطر و طعم را تا جایی افزایش دهید که متناسب با اصلاح سایر خصوصیات عطر و طعم باشد.


چند نمونه از عوامل طعم دهنده

مونوگلوتامات سدیم

میزان استفاده بیان نشده است ، با این حال ، این یک تقویت کننده طعم و مزه است که در گوشت ، مرغ و سوپ ها استفاده می شود. هنگام مصرف خفیف مسموم است. این طعم و مزه وعده های غذایی Umami مانند میان وعده ها ، سس ها و سوپ ها را تقویت می کند.


وانیل

یکی از محبوب ترین طعم دهنده ها ، در انواع ظروف مانند بستنی ، نوشیدنی ، کالاهای پخته شده ، محصولات شکلات ، آب نبات و موارد دیگر استفاده می شود.


دارچین

از روغن دارچین ناشی می شود و عطر دارچین قدرتمند دارد. فقط می توان از آن برای نوشیدنی های غیر الکلی ، آدامس ، آب نبات ، بستنی و گوشت استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد