نمک های آمونیوم کواترنر چیست

نمک آمونیوم کواترنر شبیه به نمکهای معدنی است. حل آن در آب آسان است و محلول آبی می تواند برق را انجام دهد. عمدتا با واکنش آمینو یا آمین یا هالوژن بدست می آید. بسیاری از نمک آمونیوم کواترنر در طبیعت فعالیتهای بیولوژیکی خاصی دارند. برخی از نمک های آمونیوم کواترنر می توانند به عنوان دارو ، سموم دفع آفات و کاتالیزورهای متاستاتیک فاز در واکنشهای شیمیایی استفاده شوند. در واکنش های کاتالیزوری انتقال فاز ، نمک آمونیوم کواترنر می تواند با ماده آزمایش والدین در مرحله آب برای ورود به مرحله آلی ، یونها را تشکیل دهد ، در نتیجه سرعت واکنش ، کاهش واکنش های جانبی و افزایش درآمد را تسریع می کند.


هنگامی که X در مولکول نمکی آمونیوم کواترنر OH است ، معمولاً به آن الکالی آمونیوم گفته می شود. قلیایی آمونیوم یک قلیایی قوی است که شبیه به هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم است. قلیایی آمونیوم را می توان با هالید آمونیوم کواترنر و اکسید نقره ای ساخت. سمیت نمک استرامونیوم به طور کلی پایین تر از آمین است ، اما سمیت های زیادی وجود دارد.


انواع نمک های آمونیوم کواترنر


نمک های آمونیوم فوق العاده


نمک های آمونیوم Supermodum شامل عوامل عقیم سازی کشاورزی ، ضد عفونی عقیم سازی اماکن عمومی ، استریلیزرهای آب در گردش ، استریلیزرهای آبزی پروری ، عوامل ضد عفونی کننده ضد عفونی پزشکی ، عوامل ضد عفونی کننده مرغان و عوامل کشتار موج قرمز است.


عامل نرم و ضد استاتیک


این ماده به طور عمده در صنعت چاپ و رنگ آمیزی نساجی استفاده می شود. چنین ماده نرم دارای نرمی عالی ، ضد استاتیک ، استریلیزاسیون و زردی است. مقدار اندک ، اثر خوب است ، آماده سازی راحت است ، سازگاری خوب است و بسیار مقرون به صرفه است.


فلوکلانت ، عامل شکستن


این ماده به طور گسترده ای در صنعت تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد و یک نمک آمونیوم فصلی برای یک فلوکتور معدنی است.


چشم انداز توسعه نمک آمونیوم کواترنر


نمک های آمونیوم کواترنر در امتداد جهت حفاظت از محیط زیست سبز و تجزیه و تحلیل زیستی در حال رشد است. با بهبود آگاهی عمومی و الزامات حفاظت از محیط زیست ، چنین محصولاتی همچنان نیازهای توسعه اجتماعی را برآورده می کند. این یک جهت اجتناب ناپذیر برای توسعه صنعت سورفاکتانت در آینده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد